Thursday, November 24, 2011

Tiada kata secantik bahasa..

Hello! Kalau dah selalu sangat type dalam bahasa inggeris,nanti bahasa melayu apa jadi pulak. Kalau dah fasih sangat cakap dalam bahasa inggeris,nanti nak cakap melayu pun dah jadi susah. Macam kite lah. hehes. Dah fasih sangat cakap inggeris,bahasa melayu entah hilang mane pegi. haha. Kadang2,nak type dalam bahasa melayu pun jadi susah. Nanti ada je,ejaan yang salah. Nasib baik bahasa melayu aku dapat gred 1. Kite punye bahasa melayu,dari darjah 1..tak pernah fail.
Maklumlah,kite suka baca buku melayu. Mase time kecik dulu,ibu selalu bawak kite pergi perpustakaan. Memang saya nie,HANTU BUKU. Kalau boleh semua buku,kat perpustakaan tu..nak ambik je. Lagypun,mase time kecil dulu..kite tak suka sangat baca buku inggeris. Sebab tu,exam asyik fail je. hehe :/ Bila dah besar nie,bahasa inggeris menjadi salah satu subjek kegemaran saya! Suka sangat tonton cerite orang putih. Kalau baca tu,sikit2 la. Kite bukan jenis orang yang suka baca buku inggeris. Kalau tonton film tu ok la. Kite suka buku Novel Melayu. Tak kira la,novel ape pun..tapi,sejak kebelakangan nie..kite suka sangat baca Novel pasal Cinta. Buku Novel Cinta paling saya suka ialah,
1) Ketika cinta bertasbih 1&2
2) Ayat-Ayat cinta
3) Kerana Mu
4) Cupid Love
Dan lain2 lagi. Kalau kite minat membaca,teruskan membaca. Dan ada satu lagi perkara yang saya tak boleh nak berhenti langsung! Kalau ada masa lapang,saya suka menyanyi! Tak kira lah lagu ape,asalkan boleh dis-stress.! Music yang paling saya suka dengar ialah jazz,slow melody,and instumental. Lagu rock,saya paling benci sekali!! Band yang paling saya suka..ungu,peterpan,krispatih,6ixth sense,republik,letto,Samsons,st12,kangen band,Wali band,Zivilia,Sheila on 7,Matta band,D'bagindas,Yuvie&Nuno,Sofaz,Project pop,Exists
Fave Solo singer :-
Rossa,krisdayanti,Melly goeslow,agnes monica,amandaImani,Ana Raffali,Jac,Shila Hamzah,Fauziah latiff,Misha Omar,Intan Nuraini,Glenn fredly,Dimas beck..dan lain2 lagi..
Suara saya mirip suara...hmm...Gita Gutawa. hehes. Betul! Tak percaya eh? Nanti saya record kalau saya nyanyi. Dan anda cuba dengar. keke.
K lah! Kena tido nie. Selamat Malam! :D

No comments:

Post a Comment