Friday, December 2, 2011

Ya allah Ya tuhanku..tabahkan diri ini..

Dear diary..
                      To all my english reader's,sorry if i had to type in my lauguage. That is Malay. (:

Tuhan,tabahkan diri ini dan kuatkanlah imanku. Aku berlindung kepadamu daripada perasaan sedih dan marah. Tuhan,ku mohon kepadamu...lindungilah keluargaku daripada gangguan syaitan..tuhan,jangan kau ambil nyawa ku...tuhan,padamu ku bermohon..panjangkan umur ku..tuhan,cerahkan hari2 ku dengan kegembiraan..hapuskanlah kesedihan di dalam hidup ini..tuhan,bukakanlah mata ini untuk kebenaran..jauhi diri ku daripada perbuatan maksiat. Tuhan,bukakanlah pintu hati ku..tuhan,ku berserah kepadamu..

Ku hanya insan biasa yang memerlukan kasih sayang. Setiap insan di dunia ini memerlukannya. Ku sedar siapa diri ini. Mungkin tak semua orang yang tahu,aku mempunyai hati yang suci and murni. Seseorang yang ikhlas. Aku bukanlah seseorang yang cepat marah. Aku adalah Seseorang yang peramah. Yang suka menolong orang yang susah. Yang suka bagi nasihat kepada orang yang memerlukan sokongan. Tapi,kenapa sejak kebelakangan ini...aku seringin menjadi topic perbualan orang? Orang kata ini lah itu lah..macam2 lagy. :'( tahukah mereka,itu sangat menyakitkan hati? Cume nak tolong orang saje. Itu pun salah ke? :'( Diri ini tak kisah kalau orang benci sekali pun. Tapi tolonglah,jangan hina diri ini. Ya allah..bukakanlah pintu hati meraka..
Di dalam setiap doaku..aku hanya dapat berdoa..
Ya allah,kuatkanlah semangatku..
Aku bukan seperti orang lain,yang tidak mempunyai hati dan perasaan.
Aku hanya sekadar mampu membuat orang tersenyum..
kalau seseorang itu memerlukan aku,walaupun jauh sekali pun..
aku tetap akan bersama dengannya.
Walaupun,setakat berhubung di talipon..
Aku mahu dia tersenyum kembali..
Kadang2 bila diri ini sunyi..
tanpa teman,ibu ku adalah tempat aku tumpang gembira.
Ibu,engkaulah segala2nya untuk ku..
Tempat ku meluah segala kepahitan hidup...
Ya allah ya tuhanku...
Ku bermohon... :(

No comments:

Post a Comment